BOKA DEMO
Menu
Free Pack
Buy Now
Weblify-header

Weblify signerar 20% fler offerter med GetAccept

notified-black-logo-1
finqr-black-logo-1
mynewsdesk-black-logo
dw-black-logo
vainu-black.logo-1

Ökade sin försäljning med 20%

Joachim Wernersson, VD och grundare, Weblify:

“Jag blev rekommenderad GetAccept på ett säljmöte. Killen sa ‘Jag kommer skicka en offert till dig via ett verktyg som heter GetAccept. Oavsett om du köper av oss eller inte borde du köpa GetAccept’. När jag kontaktade GetAccept visade dom upp tjänsten via webbmöte. Halvvägs in i mötet höll min delägare upp ett A4 med texten 'KÖR!'. Så snabbt gick beslutet.”

Weblify-logo

  Snabbfakta  

  • Vem: Joachim Wernersson, VD och grundare, Weblify
  • Använt GetAccept: Sedan 2018
  • Bransch: Webbdesign

  Favoritfunktioner  

  • Personlig video och chatt
  • Automatiserade påminnelser
  • Ge kunden en modern upplevelse

Utmaningen

Den främsta utmaningen som Weblify upplevde var att säljarna la mycket tid på manuell uppföljning av offerter. Det var också en utmaning att sticka ut och kommunicera sina lösningar och idéer till de potentiella kunderna på ett modernt sätt. All kontakt gick fram och tillbaka via mail, vilket både var tidskrävande och opersonligt.

Lösningen

Genom att automatiskt kunna trigga påminnelser och lägga mindre tid på uppföljning blev det tydligt att Weblify kunde vässa några procent på försäljningen med hjälp av GetAccept. Med chatt och video kunde de kommunicera sina idéer på ett nytt och modernt sätt.

Resultatet

 

  • 20% högre hit-rate på skickade offerter
  • Kortare tid från möte till avslut
  • Smartare kommunikation

Sedan Weblify införde GetAccept har försäljningen ökat med 20%. Tiden de sparar i uppföljningen kan de nu lägga på att kontakta nya kunder. De kommunicerar med sina kunder genom chatt och video inför avslut och har genom att hålla en mer personlig ton, kombinerat med enkelheten i att chatta, kortat ner tiden från första möte till avslut.

Bakgrundtillcase

Weblify's 3 bästa tips för ökad försäljning:

1. Ha en bra hemsida med utgångspunkt i konvertering. 
2. Använd någon form av digital marknadsföring - oavsett bransch.
3. Titta efter processer som går att automatisera med ny teknik. Sitt inte och gör maskiners jobb

Joachim Wernersson
VD och grundare, Weblify
www.weblify.se

Se våra

Integrationer →

Läs om

Våra funktioner →

Tillbaka till

Kunder →

Okej, nu kör vi!

BOKA DEMO